[ Vissza a főoldalra ]


Matektankör                                                     

2018-ban a hosszúhetényi Zengő Tanodában,  majd 2019-ben a Pécsi
Szabad Iskolában  (pontosabban ami  Tankör néven  maradt belőle)
volt módom 5. osztályos gyerekekkel matekozni.                  

Felsőfokú tanulmányaimat  anno az  ELTE mattanár szakán kezdtem,
és bár végül a közgazdászként fejeztem be, mégis mindig érdekelt
a tanítás. Volt bennem egyfajta hiányérzet, hogy sosem próbáltam
ki magam benne igazán. Az közgázon gyakran korrepetáltam a mate-
kos tárgyakban, és nagyon pozitívak voltak a visszajelzések.    

Ez azonban teljesen más volt.                                   

A helyes  tanító és tanuló viszony  hitem szerint  úgy kezdődik,
hogy  a tanuló keresi meg és a tanítóját,  bizonyságot tesz neki
az elkötelezettségéről, majd felkéri őt a munkára.              

Az intézményesített és kötelezővé tett iskolában ez nem így van.

Senkinek semmi kedve nem volt matekozni.  Úgy kezdtük, hogy elő-
adtak a gyerekek egy szöveget, miszerint ez pokolian rossz lesz.

Úgy érzem,  hogy számos alkalommal  sikerült áttörnöm a gyerekek
mély ellenérzését valami érdekességgel,  alkalmazási lehetőségek
felvillantásával. Azt hiszem, hogy az időszak végén jóval kevés-
bé utálták a matekot mint annak előtte.  Hamar kiderült, hogy az
alapoknál már problémáik vannak, ezért igyekeztem azokat rendez-
ni,  hiszen a matematika lényege a biztos alapokon nyugvó előre-
menetel.  Eközben  folyamatosan a tanterv nyomása alatt voltunk,
ami nem hagyott időt semmire.                                   

Boldog voltam, amikor véget ért.                                


Az általam készített segédanyagok és beadandó dolgozatok anyaga,
és ezek ConTeXt forráskódjai ITT találhatók.