[ Vissza a főoldalra ] Matektankör 2018-ban a hosszúhetényi Zengő Tanodában, majd 2019-ben a Pécsi Szabad Iskolában (pontosabban ami Tankör néven maradt belőle) volt módom 5. osztályos gyerekekkel matekozni. Felsőfokú tanulmányaimat anno az ELTE mattanár szakán kezdtem, és bár végül a közgazdászként fejeztem be, mégis mindig érdekelt a tanítás. Volt bennem egyfajta hiányérzet, hogy sosem próbáltam ki magam benne igazán. Az közgázon gyakran korrepetáltam a mate- kos tárgyakban, és nagyon pozitívak voltak a visszajelzések. Ez azonban teljesen más volt. A helyes tanító és tanuló viszony hitem szerint úgy kezdődik, hogy a tanuló keresi meg és a tanítóját, bizonyságot tesz neki az elkötelezettségéről, majd felkéri őt a munkára. Az intézményesített és kötelezővé tett iskolában ez nem így van. Senkinek semmi kedve nem volt matekozni. Úgy kezdtük, hogy elő- adtak a gyerekek egy szöveget, miszerint ez pokolian rossz lesz. Úgy érzem, hogy számos alkalommal sikerült áttörnöm a gyerekek mély ellenérzését valami érdekességgel, alkalmazási lehetőségek felvillantásával. Azt hiszem, hogy az időszak végén jóval kevés- bé utálták a matekot mint annak előtte. Hamar kiderült, hogy az alapoknál már problémáik vannak, ezért igyekeztem azokat rendez- ni, hiszen a matematika lényege a biztos alapokon nyugvó előre- menetel. Eközben folyamatosan a tanterv nyomása alatt voltunk, ami nem hagyott időt semmire. Boldog voltam, amikor véget ért. Az általam készített segédanyagok és beadandó dolgozatok anyaga, és ezek ConTeXt forráskódjai ITT találhatók.