[ Vissza a főoldalra ]


Az Adrián játék                                                 

Az Adrián játék ötlete úgy született,  hogy egy barátnál elkezd-
tünk  Ki nevet a végén?-t  játszani egy óriás pizzásdobozon min-
denféle konyhában  talált tárgyakból kinevezett bábukkal,  mikor
is valaki  (Adrián Zs.)  javasolta,  hogy legyen érvényes minden
lépés,  ami ellen  nem tiltakoznak legalább  ketten.  A kockákat
kockacukorból  készítettük  és elkezdtünk játszani a hagyományos
szabályok szerint. Hamarosan viszont érkeztek az egyéni megoldá-
sok.  Valaki keresztbe lépett a pályán.  A lemaradó játékosokkal
engedékenyebbek voltunk természetesen.  Óvatosan kellett azonban
bánni azzal,  hogy milyen új típusú lépésre adja valaki az áldá-
sát,  hiszen minden elfogadott  új akció egyben  egy laza prece-
denst is teremtett.  Ez még nem tette szabályossá azt a bizonyos
lépést,  de azért erősítette annak legitimitását.  Természetesen
olyan egyszer sem történt, hogy bárki szót emelt volna egy az e-
redeti szabályok szerinti lépés ellen. Ennek ellenére a vége fe-
lé már  alig hasonlított a  Ki nevet a végén?-hez az,  amit ját-
szottunk. Volt, hogy valaki bekapta a másik bábuját, ami egy cu-
korka volt. Jót nevettünk ezen, hiszen tiltakozni már késő volt.
A játék így mindvégig  nagyon szoros maradt,  és igazából semmi-
lyen jelentősége nem volt annak, hogy melyikünk nyert.  Ugyanak-
kor mindnyájan igen jól szórakoztunk.                           

A teljes szöveg PDF-ben ITT érhető el.                          

(A LaTeX forráskód ITT, DVI fájl pedig ITT található.)